vineri, 30 decembrie 2011

Ce va ramane?

Ce va ramane?

               poezie de Rabindranath Tagore

Ce va ramane din tot ce am scris?
O, stiu bine, valul necurmat al Timpului
Zi de zi va cauta sa intoarca
Creatia mea in neant.
Doar in Sinele meu sunt increzator;
din aceasta cupa am baut zi si noapte
nectarul nesecatuit al universului.
Clipa de clipa
Rost si-a aflat aici iubirea.
Durerea n-a supus
praful n-a inabusit
arta sa.
Stiu, cand voi parasi
terenul de joaca al lumii,
sta-vor crangurile martori
in toate anotimpurile inflorite
iubirii ce purtasem acestui univers.
Numai aceasta iubire e adevarata,
e tot ce mi-a daruit viata.
Cand va sosi vremea sa-mi iau ramas bun,
acest adevar nu se va ofili
el va nega Moartea.

28 noiembrie 1940
 
Poezia se regaseste in volumul de poezie Rabindranath Tagore, recent aparut la Editura Cununi de Stele, "Soarele din prima zi"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu